פורד מונדאו- הילד השקט של הכיתה‎

על כל הדגמים של המונדאו אפשר לומר שמדובר במכונית גדולה, גדולה מאוד. אם אתם רגילים לנהוג במאזדה 3, למשל, ייקח לכם זמן להתרגל לגודל וכנראה שאם אתם גרים במרכז ת"א אתם תתקשו למצוא חניה בסוף היום. אבל, וזה אבל גדול, אין עוד הרבה מכוניות שנותנות את אותה תמורה לשקל. מדובר במכונית מפנקת, מרווחת ושונה בנוף המכוניות ה"רגילות".

משנת 2008 ועד 2011 שווקה המונדאו עם מנוע 2.0 ליטר ו-161 כ"ס בשילוב גיר אוטומט בעל 6 הילוכים ב-3 גרסאות שההבדל ביניהן היה רמת האבזור:

  • טרנד – גרסת ה"ליסינג" הפשוטה ביותר
  • טרנד X – גרסת ביניים מאובזרת יותר
  • טיטניום – הגרסה המפוארת ביותר, החל מצמיגים רחבים יותר, גג שמש, מושבי עור וכו'

המנוע והגיר בכל הגרסאות מפגינים אמינות יוצאת דופן וחולקים מכלולים משותפים עם מאזדה 6 (באותן השנים מאזדה היתה בבעלות של פורד).

משנת 2011 ועד לסוף חייה בשנת 2014 צוידה המונדאו במנוע טורבו בשני הספקים: 202 כ"ס או 240 כ"ס וגיר רובוטי. שתי הגרסאות מאוד חזקות, גם ביחס למכוניות גדולות ויקרות ממנה (6.5 שניות ל-100 קמ"ש). מבחינת גרסאות מדובר באבזור די דומה לדגם הקודם, ללא שינויים משמעותיים.

מה לבדוק לפני שקונים?

  1. עד שנת 2011 חשוב לבדוק את תקינות משאבת הדלק. היא לא זולה להחלפה ונוטה לשבוק חיים מוקדם, יחסית.
  2. משנת 2011 חשוב לוודא את תקינות הטורבו של המנועים ותקינות התיבה הרובוטית מנזילות שמן חריגות. הגיר הרובוטי דורש טיפול בכל 60,000 ק"מ וחשוב לוודא בהיסטוריית הטיפולים שהשמן הוחלף בזמן.
  3. משנת 2011 גם משאבת ההגה נוטה להרעיש ולנזול לעיתים וחשוב לבדוק אם החלק טופל כמו שצריך במהלך ההחלפה.

 

לסיכום, פורד מונדאו היא רכישה מומלצת וביחס למחירים שניתן לרכוש אותן כיום בשוק המכוניות המשומשות מדובר בקניה מוצלחת וכדאית מאוד.